Allmänna villkor

Allmänna villkor

  1. Allmän

    Recker Group AB, org. nr. 556780-4025, Box 152, 178 22 EKERÖ, Sverige (”Recker Group AB”) är det företag som tillhandahåller sajten www.peaksportecom.com, hädanefter kallad “webbplatsen”. I följande villkor hänvisar användningen av orden “vi”, “vår”, “vår” och “oss” till Recker Group AB. Följande villkor gäller för alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad “du”) hos oss.

    Om du vill kontakta oss rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst via e-post på support@peaksport.se

Genom att använda vår webbplats och/eller göra en beställning samtycker du till att följa de villkor och villkor som anges i detta dokument (kallas “villkoren”). Se till att du har läst och förstått dessa villkor innan du gör en beställning.

För att köpa varor från vår hemsida måste du vara minst 18 år gammal.

Vi tar din personliga integritet på allvar och det är viktigt för oss att vi skyddar dina uppgifter. Vi behandlar alltid personuppgifter i enlighet med gällande lagar, och vår integritetspolicy har uppdaterats i enlighet med General Data Protection Regulation (GDPR) som trädde i kraft den 25 maj 2018. För att komma åt denna policy och för att se mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, se vår integritetspolicy.

Recker Group har åtagit sig att säkerställa att din integritet skyddas. Om vi ber dig att tillhandahålla viss information som gör att du kan identifieras när du använder denna webbplats, kan du vara säker på att den endast kommer att användas i enlighet med denna sekretesspolicy. Recker Group AB kan komma att ändra denna policy från tid till annan genom att uppdatera denna sida. Du bör kontrollera denna sida då och då för att säkerställa att du är nöjd med eventuella ändringar.

En produkt som listas på vår webbplats vid en given tidpunkt betyder inte nödvändigtvis att produkten är tillgänglig och det garanterar inte heller att produkten alltid är tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att när som helst sluta sälja en produkt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren vid behov och utan att meddela dig i förväg. Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som fanns tillgänglig på webbplatsen när du gjorde din beställning.

 

    1. Priser

      De priser som anges på vår hemsida inkluderar moms enligt lag.

      Kostnader och leveranstider för de olika leveranssätten framgår tydligt i kassan. Om vi inte kan leverera din beställning i sin helhet i en och samma försändelse och istället måste dela upp den i flera försändelser, kommer du inte att debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser.

      Kampanjpriser gäller endast kampanjprodukter som finns i lager. Kampanjerbjudanden och rabatterade produkter får inte kombineras med rabattkoder. Om en rabattkod har aktiverats i kombination med en annan rabattkod eller med en eller flera redan rabatterade produkter som ytterligare skulle sänka produktens pris, har Recker Group rätt att debitera kunden motsvarande belopp. Vi förbehåller oss rätten att när som helst och utan föregående meddelande återkalla specialerbjudanden och rabatter.

      Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar för uppenbart felaktiga priser. Uppenbarligen felaktiga priser kan innebära (men är inte begränsade till) felaktiga prissänkningar i samband med en kampanj, eller en vara listad utan kostnad/gratis. Recker Group har alltid rätt att annullera beställningar som innehåller uppenbart felaktiga priser. Kunden kan sedan lägga en ny beställning till rätt pris.

 

  1. Betalningsmetoder

    Vi erbjuder flera alternativ för våra kunder att betala för sina beställningar, såsom fakturor, delbetalningar, delbetalningar, kortbetalningar etc. Betalningsmetoderna varierar från land till land; de betalningsmetoder som finns tillgängliga på din marknad anges i kassan.

    Kreditkontroller
    Vi förbehåller oss rätten att kontrollera din ansökan för betalningar med faktura, delbetalningar eller betalningar via debitering/konto. Vi har rätt att neka dessa betalningsmetoder, begränsa dessa betalningsmetoder eller föreslå alternativa betalningsmetoder. Vid köp med kreditkort förbehåller vi oss rätten att kontrollera det aktuella kortets giltighet. Sådana kontroller inkluderar men är inte begränsade till att bekräfta att det finns tillräckligt med krediter/medel för att värdet av beställningen ska göras och/eller att köparens adressinformation är korrekt. Vi kan neka köp som ett resultat av dessa kontroller.

Övrigt
Du måste ange en giltig och korrekt e-postadress för att göra en beställning. Du måste meddela Recker Group om din e-postadress ändras. Observera att Recker Group förbehåller sig rätten att skicka betalningsförfrågningar till denna e-postadress.

Om du vill ha mer information om våra betalningsmetoder, vänligen läs här.

  1. Beställning

    Du kan beställa online via vår hemsida. Om du har några frågor angående beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.

När du har lagt din beställning skickar vi dig en orderbekräftelse via e-post. Om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning kommer vi att informera dig om denna situation så snart som möjligt. Om vi redan har tagit emot betalning för en beställning som vi inte kan uppfylla, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet med samma betalningsmetod som användes för att göra beställningen, i den mån det är möjligt att göra det. Om återbetalningen av någon anledning måste göras på annat sätt kommer en anställd på Recker Group att kontakta dig för att säkerställa att återbetalningen kan göras.
 

    1. Upprättande av köpeavtal

      Ett köpeavtal ingås först när Recker Group bekräftat din beställning och när du har fått en orderbekräftelse från oss via e-post. Vi rekommenderar starkt att du sparar denna orderbekräftelse om du skulle kontakta vår kundtjänst. Du kan avbryta din beställning tills den har bekräftats av Recker Group. Om beställningen annulleras kommer vi att återbetala alla betalningar som du har gjort eller betalningar gjorda av ett kredit-/betalkortsföretag för din räkning angående beställningen.

 

  1. Leverans

    Recker Group är ytterst försiktig när det gäller att ta emot och hantera beställningar. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning i enlighet med det leveransalternativ du valt. Du måste ange en korrekt och fullständig adress med din beställning; vi kan inte garantera möjligheten att ändra denna information efter att du har slutfört ditt köp. Kunden är ensam ansvarig för eventuella leveransfel på grund av bristande information eller fel i leveransadressen som en del av beställningen. Du hittar tillgängliga leveranssätt för varje marknad i kassan och längst ner på vår hemsida.

Recker Group strävar efter att skicka beställningar så snart som möjligt och i den ordning som vi tar emot dem, med undantag för länder där vi erbjuder fraktalternativet “Expressorder”. När du markerar något som “Expressorder” prioriteras och hanteras din beställning före andra försändelser. Du hittar aktuella leveranstider för både standardleverans och expressbeställningar i kassan och härifrån kan du välja vilket fraktalternativ du föredrar. Även om vi strävar efter att leverera beställningar inom de angivna tidsramarna för varje beställningsmetod, kan leveranserna ta längre tid på grund av oförutsedda händelser. Under reklamkampanjer och perioder med hög volym kan vi inte garantera normal leveranstid. Om din beställning är försenad och förseningen är av avgörande betydelse för dig som köpare, har du rätt att häva köpet. Om paketet inte hämtas från utlämningsstället kommer det automatiskt att registreras som ett ej uthämtat paket; Recker Group har rätt att ta ut en expeditionsavgift på 15 euro på outhämtade paket.

Om du har frågor om leverans vänligen kontakta kundtjänst.

    1. Skador under transport

      I händelse av att någon skada uppstår under transporten, måste du meddela kundtjänst omedelbart vid upptäckt, senast 2 dagar efter mottagandet eller hämtning av paketet/paketen. Ta bilder som dokumenterar skadorna och skicka dem till vår kundtjänst. När ett avtal har träffats med kundtjänst som erkänner transportskadan och reklamationen har godkänts, skickar vi ersättningsvaror om de finns tillgängliga och i lager. Om varorna inte finns i lager kan andra varor av samma värde väljas efter överenskommelse. Om kunden inte vill ha andra varor kommer vi att återbetala varorna som returneras.

 

  1. Byten

    Recker Group erbjuder gratis byten för att ersätta produkter, förutsatt att ersättningsprodukten är av samma modell som varan som returneras. Det betyder att du endast kan byta mot en annan färg eller storlek på produkten som du ursprungligen beställde. Om du vill byta till en annan modell måste du returnera produkten och lägga en ny beställning.

    Du har rätt att byta dina varor inom 30 dagar efter att du mottagit din beställning, förutsatt att alla varor returneras i samma skick som du fick dem vid leverans. Det betyder att varan inte får ha skadats, smutsad, tvättad, ändrad eller sliten (annat än för att prova produkten), och att alla etiketter och etiketter är fästa (i förekommande fall) och intakta.

Vänligen meddela oss om de ersättningsvaror du önskar genom att tydligt skriva på den bifogade returblanketten. Välj varor som finns i lager och i rätt storlek på vår hemsida. Om den valda ersättningsprodukten är slutsåld eller otillgänglig kommer beställningen att behandlas som en retur; du kan ange upp till tre (3) alternativa ersättningsprodukter på returformuläret.

Bytet är endast kostnadsfritt om du använder den bifogade förbetalda returetiketten; denna etikett måste fästas säkert på returförpackningen. Lämna in returpaketet till ombudet som nämns på returetiketten. Returpaketet ska inte postas direkt i en brevlåda eftersom dessa paket inte kommer fram korrekt och därför inte kan ersättas av Recker Group; se till att använda det ombud som nämns på returetiketten. Se till att spara returkvittot med fraktnumret som du får efter att du lämnat paketet hos ombudet; detta dokument bevisar att du har skickat ett paket till oss och låter dig spåra leveransen. När vi mottagit returpaketet är det en handläggningstid på 3–5 dagar innan ersättningsvarorna skickas ut. Ett utbyte ingår gratis i varje beställning. Om du vill göra mer än ett byte per beställning har vi rätt att ta ut en hanteringsavgift på 5 euro per byte.

Din betalning kommer inte att justeras när du byter produkter, oavsett vilken betalningsmetod du valt för ditt köp.

    1. Ångerrätt/Retur

      Du har rätt att avbryta din beställning utan att ange en anledning. Du kan åberopa denna ångerrätt inom trettio (30) dagar från det att du mottagit beställningen. Om du vill utnyttja din ångerrätt bör du skicka ett tydligt och direkt meddelande om ditt beslut att avbryta din beställning; vänligen se vår kontaktinformation nedan för anvisningar om hur du kontaktar oss. Du måste ange ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress, ordernummer och all annan information som kan vara relevant för oss för att kunna hantera din retur. För att du ska hinna utnyttja din ångerrätt räcker det att du skickar ett meddelande till oss om att du avser att utnyttja din ångerrätt innan ångerfristen löper ut.

      Du måste returnera varorna till oss utan onödigt dröjsmål och senast fjorton (14) dagar efter den dag du informerade oss om ditt beslut att annullera din beställning. Din ångerrätt är uppfylld så länge du har skickat tillbaka varorna innan denna 14-dagarsperiod löper ut.

      Recker Group garanterar full återbetalning för returnerade varor, förutsatt att alla varor returneras i samma skick som när de levererades till dig. Detta innebär att varan inte får ha skadats, smutsad, tvättad, ändrad eller sliten (annat än för att prova produkten) och att alla etiketter och etiketter är fästa (i förekommande fall) och intakta.

      För det fall att varans värde har minskat och att en sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som var nödvändigt för att fastställa varornas egenskaper och funktioner, kommer att göra ett avdrag motsvarande värdeminskningen.

      Alla våra försändelser innehåller ett förtryckt returformulär som du kan använda om du vill returnera en eller flera varor. Om du vill returnera en vara, vänligen fyll i formuläret och lägg den i returpaketet. Returen är endast kostnadsfri om du använder den bifogade förbetalda returetiketten; denna etikett måste fästas säkert på returförpackningen. Lämna in returpaketet till ombudet som nämns på returetiketten. Returpaketet ska inte postas direkt i en brevlåda eftersom dessa paket inte kommer fram korrekt och därför inte kan ersättas av Recker Group; se till att använda det ombud som nämns på returetiketten. Se till att spara returkvittot med fraktnumret som du får efter att du lämnat paketet hos ombudet; detta dokument bevisar att du har skickat ett paket till oss och låter dig spåra leveransen. Mer information om returförfarandet finns på returformuläret.

      Du ansvarar för skicket på alla varor efter att du fått dem från oss. Det innebär att du som kund även ansvarar för varornas tillstånd under returtransporten. Vi rekommenderar att du packar alla varor väl och säkert så att varorna inte skadas under returtransporten. Recker Group är inte skyldig att ersätta kunden för returnerade varor om omfattande transportskador uppstår vid returtransport.

      Om du väljer att utnyttja din ångerrätt kommer vi att ersätta värdet av vad varan/varorna kostar som en del av din beställning, inklusive kostnaden för standardleverans. Denna återbetalning kommer att utfärdas utan onödigt dröjsmål och senast 10 dagar från den dag vi underrättades om ditt beslut att annullera din beställning. Vi har dock rätt att skjuta upp återbetalningen tills vi mottagit varorna som ska returneras, eller tills du har lämnat in bevis på att varorna har returnerats, beroende på vad som inträffar först. Vi kommer att utfärda återbetalningen med samma betalningsmedel som användes under den första beställningen om du inte uttryckligen kommit överens med oss om någon annan metod. I vilket fall som helst, så länge som villkoren ovan är uppfyllda, kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

      Om den här angivna tidsramen för retur av varor inte uppfylls, har vi rätt att debitera kunden en förseningsavgift på 20 euro.

      Om de villkor som beskrivs i punkt 9 inte uppfylls av kunden vid retur av varor har vi, förutom att minska återbetalningen i motsvarighet till graden av värdeminskning på den returnerade varan, rätt att debitera kunden en obehörig returavgift på 15 euro.

 

    1. Defekta produktanspråk

      Du har en laglig rätt att hävda att en produkt är defekt. Om du har fått en vara som är trasig eller defekt, vänligen kontakta vår kundtjänst. Observera att du måste meddela oss om defekten eller felet “inom rimlig tid” efter att du har upptäckt det. Ett krav som görs inom två månader efter upptäckten anses vara en rimlig tid. Om du inte har gjort ett krav inom tre år efter att du mottagit varan, har din garantirätt för reklamationen förverkats.

      Exempel på påståenden som vanligtvis godkänns är uppenbara material- eller tillverkningsfel som saknade sömmar, felaktigt sydda fickor eller trasiga dragkedjor.

      Exempel på fall som inte ingår i garantin: ett plagg med ull- eller polyesternappar, onaturligt snabbt slitage av plagg, tryck på plagg som bleknar efter att de tvättas, etc.

      Om du är osäker på om förekomsten av just ditt plagg är ett defekt som täcks av garantin, vänligen kontakta kundtjänst.

      Om defekten kring varan godkänns av kundtjänst står vi för returfrakten så länge du använder den medföljande förbetalda returetiketten. Vänligen fyll i det medföljande returformuläret. Om du inte längre har din förbetalda returetikett, vänligen kontakta kundtjänst. I händelse av ett godkänt krav kommer vi att ersätta dig för defekten i enlighet med alla tillämpliga lagar och relevanta riktlinjer. Alla varor som returneras genom denna reklamationsprocess måste rengöras innan de skickas in. Du som kund är ansvarig för skicket på de skickade varorna, så se till att packa alla varor väl och säkert. Vi tar inte emot försändelser som har skickats som postförskott.

 

    1. Färger, mått & vikt

      Vi strävar alltid efter att visa våra produkters egenskaper, sammansättning och färger så exakt som möjligt. Vilken färg du ser på vår webbplats kan dock bero på din enhets skärm; vi kan inte garantera att din enhet visuellt kan återge färgerna på våra produkter korrekt.

      Recker Group tar inte ansvar för färgerna och utseendet på våra produkter som presenteras i bilder på sociala medier då dessa bilder kan ha redigerats.

      Måtten och vikterna som anges för produkter på vår webbplats är endast ungefärliga värden. Dessa uppskattningar är utformade för att ge dig en bättre uppfattning om föremålet eller passformen på ett specifikt plagg; det finns ingen definitiv garanti för att de representerar de faktiska måtten på plagget du får. Måtten på ett plagg kan variera beroende på vilket material som används vid tillverkningen. Samma storlek i olika modeller kan ibland skilja sig till och med i stor utsträckning beroende på design, material och passform som var och en ger.

 

  1. Vårt ansvar

    På Recker Group vill vi att du ska vara 100 % nöjd med ditt köp och för detta erbjuder vi vår nöjda kunder garanti. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du returnera varan/varorna till oss; så länge din retur uppfyller de angivna villkoren kommer vi att återbetala kostnaderna.

    Force majeure
    Vi ansvarar inte för underlåtenhet att uppfylla vissa förpliktelser som anges i våra villkor om ett sådant underlåtenhet beror på omständigheter som vi inte haft kontroll över eller i det fall att sådana omständigheter hindrar verksamheten eller gör fullgörandet oskäligt betungande. Sådana omständigheter inkluderar men är inte begränsade till krigshandlingar, blockader och embargon, upplopp, brand, naturkatastrofer, kärnkraftsolyckor och/eller sabotage.

Vårt maximala ansvar gentemot dig för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med din beställning på webbplatsen är begränsat till det totala köpbeloppet för din beställning.

Tvister
Du kan lämna in klagomål via EU-kommissionens ODR-plattform (Online Dispute Resolution) för medling i tvister. ODR-plattformen erbjuder konsumenter och företag inom EU möjligheten att försöka en utomrättslig lösning för att lösa tvister angående klagomål om varor köpta online. Portalen är utformad som en användarvänlig och interaktiv webbplats, gratis att använda och tillgänglig på alla officiella EU-språk. Genom att använda ODR-plattformen kan konsumenten och företaget hitta ett acceptabelt sätt att lösa sin tvist och sedan gå igenom lämpliga processer för att hitta en lösning på konsumentens klagomål. ODR-plattformen finns här: http://ec.europa.eu/odr.
 

    1. Överföra

      Recker Group förbehåller sig rätten att överföra eller pantsätta betalningsanspråk till tredje part inklusive delbetalningar som uppkommit i samband med leverans av varor.

 

    1. Giltighet av klausuler

      Om en eller flera bestämmelser i detta avtal är ogiltiga eller ogiltigförklarade av någon domstol eller tillsynsmyndighet, ska detta inte påverka giltigheten av de återstående bestämmelserna i detta avtal.

 

    1. Rättighetsinnehavare

      Alla immateriella rättigheter, såsom varumärken och upphovsrätter, på www.peaksport.se, tillhör Recker Group AB. All användning av www.peaksport.se eller dess innehåll, inklusive kopiering eller lagring av sådant innehåll i dess helhet eller delar därav, annat än för ditt eget personliga, icke-kommersiella bruk, är strängt förbjudet utan uttryckligt tillstånd av Recker Group AB.

 

  1. Företagsinformation

    Recker Group AB är registrerat med huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Registrerat kontor:
Recker Group AB
Box 152
178 22 EKERÖ, Sweden
Org. nr: 556780-4025
VAT registration number: SE556780402501

Kontaktinformation:
Peaksport.se Support
Email: support@peaksport.se